laupäev, november 24, 2007

Rahvusvaheline õpituba koolijuhtidele Maltal

Oktoobri lõpus toimus Maltal eTwinningu rahvusvaheline õpituba koolijuhtidele. Eestist osales koolijuhtide õpitoas Harmi kooli direktor Sirje Kautsaar.
Allpool väike ülevaade Maltal toimunust.

Esimesel päeval tutvustati osalejatele (21 riigist) eTwinning keskkonda, toodi näiteid juba toimunud või hetkel töös olevatest projektidest. Seejärel toimus paaristööna arutelu, mille käigus tuli esitada lektoritele kõikvõimalikke küsimusi eTwinningu kohta.
Kõlama jäid küsimused õpetajate motiveerimise ja erinevate vahendite kasutamise kohta. Ühiselt leiti, et kui koolijuht ise usub veendunult teemasse, siis usuvad seda ka õpetajad. Isiklik eeskuju on tähtis mitte ainult õpilaste, vaid ka õpetajate juures.
Järgmised kaks päeva toimus tihe töö neljas erinevas õpitoas: 1) lugude rääkimine fotode abil 2) kuidas kõik koos saavad veebis töötada ja materjale luua. 3) lihtsa digitaalvideo koostamine 4) animatsiooni tegemine.

Mina töötasin kaasa kolmes viimases õpitoas. Kõige huvitavam oli ise teha multifilmi. Filmi tagapõhi oli korraldajate poolt valmis tehtud, meie ülesandeks oli läbi mõelda stsenaarium ja meisterdada plastiliinist tegelased. See oli vahva tegemine, fantaasia töötas päris hästi. Valmis tegelased tuli panna nüüd liikuma. Hakkasimegi siis tööle, nagu päris animaatorid: liigutasime nukke millimeeterhaaval edasi ja tegime kaadri, ja niimoodi kaheteistkümne kaupa. Vahenditena kasutasime sülearvutit, mille küljes oli veebikaamera ja tarkvaraks Stop Animation programm. See on päris tõsine ja aeganõudev töö. Tulemusega jäid kõik rahule.
Mida see reis mulle veel andis?
Suurel hulgal kontakte üle Euroopa erinevate koolijuhtidega. Hästi toredad inimesed olid koos. Kõik olid väga heasüdamlikud. Kuna Eestist olin ma ainuke, siis mitte kordagi ei jäetud mind üksinda, alati tuli keegi juurde ja tundis Eesti kooli vastu huvi. Ühistes aruteludes tuli välja, et rõõmud ja mured on väga paljudel ühesugused. Sai ka arutatud, kuidas oma koolis IKT-d õppetundi integreerida. Tegelikult vahendeid juba leiab, aga oskustest jääb puudu.
Õpilased on meist osavamad IKT alal. Õpetajad – laske õpilastel ennast juhendada selles valdkonnas. Õpetajana ole ise piisavalt tark, et see oskus ainetunnis seejärel ära kasutada. Nii on vähem ütlusi „igav tund” ja õpilastele ei ole tunditulemine vastuvõetamatu.
Kuidas oskusi saada? Harmi Põhikooli kümme õpetajat käivad hetkel igal teisipäeval Digitiigri koolitusel (koolitajaks Meeri Sild Tallinna Lilleküla Gümnaasiumist). Igapäevase õpetajatöö kõrvalt on päris raske ennast kokku võtta ja peale seitsmendat tundi veel Tallinnasse koolitusele sõita. Esimesed õnnestumised on juba seljataga ja õpetajad tunnevad end (juba) selles valdkonnas juba palju paremini. eTwinning projektiideede konkursil osalesid ka kaks (3) Harmi kooli õpetajat. Ühtekokku laekus 28 head ideed. II koha saavutas projektiidee "Minu muinasjutt, sinu muinasjutt", mille esitas inglise keele õpetaja Eelika Lüll ja III koha "Puud meie ümber" autoriks klassiõpetaja Mare Kivistik. Seega on oskused juba rakendust leidnud. Ilmselt ei lähe palju aega mööda, kui mõni Harmi kooli õpetaja on juba eTwinning partnerlusegi sõlminud.
Küll aga jääb nüüd ühest arvutiklassist meile juba väheseks. Tuleb ilmselt hakata vahendeid juurde soetama.



Palju huvitavaid partnerlusi!
Sirje Kautsaar
Harmi Põhikooli direktor

Kommentaare ei ole: