Plenaarsessiooni esimene ettekandja Eileen Scanlon rääkis viimasel ajal tehtud teadustöödest, mis uurivad õpilaste erinevaid tegevusi (nt lugemine, andmete kogumine, visualiseerimine, arutelu) ja kasutatavaid vahendeid (nt andmete kogujad, mobiiltelefonid, veebilehed) erinevates situatsioonides (nt koolis, pärast kooli, klubis, tööl, kodus).
Seejärel tutvustasid Anne Gilleran ja Christina Crawley eTwinningu uut portaali, selle desktoppi ja twinspace´i.
Teisel päeval jagunes rohkem kui 100 osalejat 5 töötuppa: loodusained-matemaatika, sotsiaalained, bioloogia-geoloogia-geograafia, keel, raamatukogu-NSS.
Töötubade eesmärgiks oli õppida tundma ja kasutama õpeetöös erinevaid kaasaskantavaid tehnoloogilisi vahendeid (GPS, PDA, data-logger koos erinevate sensoritega, digiaparaat, MP3 mängija) ja tarkvara (Google Earth, kompozer). Andmete kogumine toimus olenevalt töögrupist kas linnas, pargis-metsas või muuseumis, mis nõudis mugavaid jalanõusid ja vastupidavust (meil, õpetajatel, seda ju on:-)), sest Sintra on vägagi mägine linnake. Andmed kogutud, laaditi need läptoppidesse ja vaadeldi tuntud programmi Google Earth abil. Samas programmis, kasutades programmi Kompozer abi, oli meil (ja on ka õpilastel) võimalik töödelda kõiki kogutud ja üles laetud andmeid ning vajadusel lisada-kustutada-kujundada.
Kolmandal päeval jätkus töö kogutud andmetega ja tutvustati erinevaid toimunud ning toimuvaid Portugali koolide projekte, mille käigus kasutatakse mobiilseid tehnoloogiaid.
Päeva lõppedes genereeriti hulk eTwinningu ideid, mida saaks kaasaskantavate tehnoloogiliste vahendite olemasolul realiseerida. Kõikide töörühmade tööst ülevaate ja eTwinningu ideedega sai tutvuda lõpusessioonil.
Töötubades osalesid:
Mari Tõnisson Tartu Hiie Koolist
Urmas Tokko Tartu Tamme Gümnaasiumist
Liis Olt Tallinna Lilleküla Gümnaasiumist
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar