neljapäev, juuni 04, 2009

eTwinning projektide tutvustused ja kogemuste jagamine

ARUTELU

Loovusainete ja algklasside õpetajad

I arutelu

Eesti poolsed etwinningu projektide algatajad.

  1. Kuidas valisite teema?
  2. Kuidas leidsite partneri?
  3. Mis oli projekti tulem?
  4. Projekti rõõmud ja mured.
  5. Mida teeksid järgmises etwinningu projektis teisiti?

II arutelu

  1. Kuidas projekti sattusite?
  2. Miks see teema köitis?
  3. Mis oli projekti tulem?
  4. Projekti rõõmud ja mured.
  5. Mida teeksid järgmises etwinningu projektis teisiti?

Arutelu tulemused

RÕÕM
Põnev oli õpilastel, ootasid seda tundi, mida uut ja põnevat veel tuleb. Tore oli see, et oma projektipartneri õpetajaga ka kohtusime reaalselt. Kõik oskasid inglise keelt ja said arvutiülesannetega hästi hakkama. Partnerkooli direktor abistas isiklikult projekti teha. Projektipartneri õpetaja oli tohutu fanaatik, kes tegi niipalju ära. Sattusin nii juhuslikult väga lahedasse projekti. Meil on kasvanud isiklik sõprus pere tasandil. Oleme kohtunud projektipartneriga (õpetajaga) ja teeme koos juba ka peale etwinningut veel ühte koostööprojekti õpetajate tasandil. Õpilased õpivad üksteise sarnasusi ja erinevusi ja nad näevad, et teistes euroopa koolides on täpselt samasugused õpilased.

MURE
Meie koolist olid tüdrukud ja üks poiss ja teisest koolist olid ainult poisid. Meie kooli poiss oli väga õnnetu, et ühtegi tüdrukut ei olnud teisest partnerkoolist projektis.
Tegevus läks raamidest ehk teemast välja, ei osanud esimest korda väga hästi planeerida.
Aega nappis endal. Partnerkooli laste fotosid ja videosid ei tohi avalikult välja panna ja projekti materjalid on kõik paroolidega kaitstud. Ajapuudus. Õpetajad ei jõudnud alati projektis seatud tähtaegadega õigeaegselt valmis saada. Kaks partnerit jäid poole projekti pealt passiivseks ja kadusid vahepeal ära. Partnerid ei osanud blogisse esitlusi panna ja seda tuli kõik endal teha. Tehnoloogia kasutamise oskus ei olnud partneritel nii hea kui meil. Projekti sattusin endalegi teadmata, kogemata. Hea, et vaatasin paari nädala pärast postkasti. Tehnoloogia võimalused pole partnerkoolis väga head, see on väike probleem, ei saanud Skypida reaalajas. Ehmatus, et olengi kahte projekti ootamatult sattunud. Tohutu üllatus, kuidas ma sattusin projekti, äkki olin projektis sees??? Juhuslikult projekti kus on 70 partnerit (http://www.letsgolanguage.com )?!

MIDA TEEKS TEISITI?
Konkreetsema ajakava peab tegema, sest kogu aeg tuli uusi ideid ja projekt hakkas venima. Projekti planeerimist peab paremini kavandama. Tahaks olla ise eestvedaja, siis pean tähtaegadest paremini kinni. Ei võtaks pikaajalist projekti, liiga lai teema ei tohiks olla. Peavad olema väga konkreetsed projektiplaanid, plaani peab kohe alguses hästi läbi mõtlema ja tegevused kavandama. Tahaks rohkem abi saada ja koolitusi, sest olin esimeses projektis ainult mestimisruumis ja kõik alles liiga „roheline“.

IDEED
Omavahelisi konkursse projektides teha. Projektinimi peab olema väga lööv (aktuaalne, huvitav, uudne), et kiiresti partnerit leida.

Kommentaare ei ole: